r., imieniny:
Aktualna strona > Działalność spółki

Działalność spółki

Podstawowa działalność spółki:

  • świadczenie usług w zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej;
  • bieżące administrowanie nieruchomościami;
  • inwestycje w zasób mieszkaniowy;
  • utrzymanie nieruchomości w stanie niepogorszonym zgodnie z jej przeznaczeniem oraz do uzasadnionego inwestowania w nieruchomość;
  • zapewnienie właściwej gospodarki ekonomiczno-finansowej nieruchomości;
  • zapewnienie bezpieczeństwa użytkownika i właściwej eksploatacji nieruchomości; 
  • administrowanie nieruchomościami wspólnymi i powierzonymi;
  • ewidencjonowanie nieruchomości stanowiących zasób gminy;
  • zarządzanie targowiskami miejskimi; 
  • utrzymanie nawierzchni dróg miejskich, w tym: konserwacje sygnalizacji  świetlnej, utrzymanie oznakowania pionowego i poziomego ulic;
  • konserwacja terenów zielonych oraz boisk sportowych naturalnych i sztucznych;
  • utrzymanie i bieżąca konserwacja gminnych zasobów lokalowych przeznaczonych do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej;
  • zawieranie umów o odpłatne używanie wskazanego przez gminę lokalu mieszkalnego;
  • określanie dla poszczególnych lokali mieszkalnych ustalonych przez Prezydenta Miasta propozycji stawek czynszu za l m2 powierzchni użytkowej z uwzględnieniem czynników podwyższających lub obniżających ich wartość użytkową;
  • zabezpieczenie lokali z przeznaczeniem na wynajem jako lokale socjalne;
  • określanie stanu technicznego zasobu mieszkaniowego z podziałem na lokale socjalne i pozostałe lokale mieszkalne;
  • analiza potrzeb oraz plan remontów i modernizacji wynikających ze stanu technicznego budynków i lokali, z podziałem na kolejne lata;
  • określenie sposobu i zasad zarządzania lokalami i budynkami i wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz przewidywane zmiany w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy;
  • ustalenie źródeł finansowania gospodarki mieszkaniowej;
  • określenie wydatków z podziałem na koszty bieżącej eksploatacji, koszty remontów oraz koszty modernizacji lokali i budynków wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi, których gmina jest jednym ze współwłaścicieli, a także wydatki inwestycyjne;
  • prowadzenie działań mających na celu poprawę wykorzystania i racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy, a w szczególności działań związanych z remontami budynków i lokali mieszkalnych, prawidłowej ich eksploatacji przez najemców
  • zabezpieczenie bieżących remontów i konserwacji;
  • zabezpieczenie dostawy energii elektrycznej, cieplnej, gazu, wody, anteny zbiorczej TV;
  • utrzymania porządku i czystości gruntów przynależnych do administrowanych nieruchomości;
  • ubezpieczenie, podatki i inne opłaty publicznoprawne, chyba, że są pokrywane bezpośrednio przez użytkujących nieruchomość;
  • przechowywanie dokumentacji technicznej nieruchomości, prowadzenie i aktualizacja spisu właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej;
  • ewidencje kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz zaliczek na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej;
  • ponoszenie wydatków związanych z utrzymaniem nieruchomości w stanie należytym;
  • uczestniczenie w kosztach zarządu związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej;
  • nadzorowanie przestrzegania przez lokatorów porządku domowego oraz korzystania z nieruchomości wspólnej w sposób nie utrudniający korzystania przez innych mieszkańców;
  • współdziałanie z mieszkańcami nieruchomości w zakresie ochrony wspólnego dobra;
  • uiszczanie zaliczek na pokrycie kosztów zarządu w formie bieżących opłat, płatnych z góry do dnia 10 każdego miesiąca;
  • konserwacja boisk z nawierzchnią syntetyczną typu "ORLIK";
  • konserwacja boisk trawiastych.